Dagens Foto 20/10 - Dag 11:
Hollywood
I dag kørte vi rundt i Los Angeles og omegn. Første stop var Bradbury Building i centrum der bl.a. blev brugt som film location i filmen Blade Runner. Bagefter kørte vi til Santa Monica Pier og gik en tur på den lange mole. Vejret var desværre lidt koldt så der var ingen bikini-pigerne på rulleskøjter her i dag. Videre til Rodeo Driver hvor butikkerne er for folk med mange penge og tilsyneladende dyre biler. Vi spiste på Mels Diner, der ligger lige ved Hollywood Boulevard, hvor vi også var rundt og kikke på stjernerne i fortovet. Dagens sidste stop var udsigten over Los Angeles.

Dagens Foto 19/10 - Dag 10:
Six Flags Magic Mountain
Dagen startede med hurtigt besøg på en kendt film-location der ligger tæt på vores hotel. Nemlig Marty McFlys hjem fra Tilbage Til Fremtiden filmene. Et hyggeligt kvarter som man har set nogle gange på film, og nu også i virkeligheden. Bagefter kørte vi til forlystelsesparken Six Flags Magic Mountain, som er en ret stor park fyldt med de vildeste ruchebaner man kan forestille sig. Efter lidt mere shopping og middag på Dennys, lukkede vi dagen med en kølig pils på Ingers terrasse.

Dagens Foto 18/10 - Dag 9:
Universal Studios
I dag var vi en tur i Universal Studios i Hollywood. Et fantastisk sted med sjove, spændende og vilde forlystelser samt stuntshows, der alle har film og tv som tema. Vejret var rigtig godt. Let overskyet og ca. 25 grader, hvilket er perfekt til den slags udflugt, og vi nåede også lige at prøve det hele, inden parken lukkede.

Dagens Foto 17/10 - Dag 8:
Lone Pine
Det var et utroligt smukt syn, da solen kastede sine morgenstråler på toppen af Sierra Nevada bjergene lige uden for vinduet på vores hotel. Efter morgenmaden kørte vi ud til det område ved Lone Pine hvor man har optaget hundredevis af film siden 1920. Vi besøgte også det lokale filmmuseum, inden vi satte kurs mod Los Angeles. Nogle timer senere tjekkede vi ind på et skønt hotel og hoppede straks i poolen, for at køle lidt ned fra luftens 35 grader.

Dagens Foto 16/10 - Dag 7:
Death Valley
Efter et par dage i Las Vegas gik ture i dag til nationalparken Death Valley, hvor temperaturen ved Bad Water nåede op på 36 grader. Bagefter kørte vi længere mod vest til filmbyen Lone Pine hvor vi tjekkede ind på motel Conford Inn, og fandt et hyggeligt spisested der serverede gode burgere.

Dagens Foto 15/10 - Dag 6:
Venetian, Las Vegas
Endnu en dag med fantastisk vejr i Las Vegas. Efter morgenmads-buffeten på Treasure Island, gik vi først ned til det store shopping område ved Ceasars Palace og derefter over til Venetians italienske shopping område med vandkanaler og syngene gondoliere. Bagefter kørte vi lidt rundt i byen til diverse andre butikker, og om aftenen gik vi over på hotel Mirage hvor B.B. Kings Blues Club ligger. Her fik vi aftensmad til tonerne af et sejt funk band der spillede funk, soul og blues hits. Vi sluttede med at se det store vulkanshow med ild og musik ved Mirage.

Dagens Foto 14/10 - Dag 5:
Zion
Vi stod tidligt op og kørte mod vest, i solopganges røde morgenlys, mod nationalparken Zion. Et hurtigt stop ved dæmningen i Page og igen for morgenmad ved Thunderbird Lodge lige uden for Zion. Mætte kørte vi ind i nationalparken Zion, der er endnu et vidunderligt amerikansk stykke natur. Bagefter kørte vi tilbage til Las Vegas og tjekkede ind på hotel Treasure Island hvor vi testede aftenbuffeten. Bagefter kørte vi ned til den gamle bydel ved Fremont Street, og så storskærmsshowet og alt det andet sjov, fest og musik der foregår der. Aftens sidste event var piratshowet ved Treasure Island.

Dagens Foto 13/10 - Dag 4:
Grand Canyon
Vi forlod Williams i fantastisk vejr og kørte det sidste stykke mod Grand Canyon. Det sted er bare et vidunderligt stykke natur som man slet ikke kan tage med sig hjem som foto, men man prøver jo alligevel. Bagefter kørte vi mod nord til byen Page hvor vi skal overnatte, men gjorde lige et stop på vejen for at se Horseshoe Bend som er et sjovt sving på Colorado Flodens vej. Aftensmaden var den klassiske Western Burger på Dennys.

Dagens Foto 12/10 - Dag 3:
Route 66
Endelig blev vejret godt igen, hvilket selvfølgelig hjalp på udsigten over Las Vegas, set fra Stratosphere Tower. Vi hoppede i bilen og kørte først til Hoover Dam, og derefter på den gamle Route 66, med stop i div. mærkelige byer på vejen. Da mørket faldt på ankom vi til byen Williams, og tjekkede vi ind på et hotel lige over for Rods Steak House, hvor aftensmaden stod på store bøffer.

Dagens Foto 11/10 - Dag 2:
Las Vegas
Det er normalt ikke gråvejr og regn man forbinde med Las Vegas, men uheldigvis fik vi i dag lov til at opleve byen under "danske" vejrforhold. I dagtimerne kørte vi rund og så på byen og fik shoppet lidt i div. forretninger, og da mørket faldt på, tog vi ind på Hotel Bellagio hvor vi fik den berømte buffet.

Dagens Foto 10/10 - Dag 1:
Peggy Sues Diner
Flyturen fra København til Los Angeles via Amsterdam gik fint. Og et par timer efter vi landede i Los Angeles, sad vi i vores store fede udlejningsbil på vej mod Las Vegas. Første stop på vejen var indkøb af drikkevarer til køreture. Det foregik ved det indkøbscenter der blev brugt i filmen "Tilbage til fremtiden". Bagefter besøgte vi et andet berømt filmsted, der også lå på ruten mod Las Vegas. Nemlig Bagdad Cafe på den gamle Route 66. Aftensmaden var klassisk 50'er burger på det fantastiske Peggy Sues Diner. Vi ankom meget trætte til Las Vegas ved 21 tiden, hvor vi tjekkede ind på Hotel Stratosphere.

USA 2012 hjemmeside
Her kan du følge Familiens Sorts USA-tur 2012.

Klik på billederne til venstre.