Dagens Foto 09/04 - Dag 1:
Ankomst til Las Vegas
Hele dagen har været brugt på transport. Først ca. 8 timer fra København til New York. Så 4 timers pause, og derefter ca. 5 timer fra New York til Las Vegas. Vi ankom til Las Vegas omkring midnat, hvor indflyvningen var ret flot, med udsigten over byen badet i lyset fra hotellerne. Efter vi fik udleveret vores udlejningsbil, en Ford Explorer, gik turen igennem "The Strip" til Hotel Strathospherer, hvor vi tjekkede ind, og gik i seng.

Dagens Foto 10/04 -Dag 2:
Drag Race i Las Vegas
Vi startede dagen med morgenmad på Ihop. Bagefter tog vi til Las Vegas Speedway Center for at se på Amerikanerbiler, der deltog i Drag Race Konkurrence. Det var et fantastisk syn at se de mange forskellige biler, der kunne køre utroligt stærkt. Og så er lyden af V8 jo heller ikke det værste man kan udsætte sig selv for. Mens vi så på Drag Race, kunne vi høre lyden fra Nascar-biler ovre fra Ovalbanen. Så vi kørte ind på inderkredsen og så på almindelige folk der havde lejet en tur i en Nascar. Bagefter kørte vi ca. 50 km. mod øst, hvor vi fandt en state-park der hedder Valley Of Fire. Et flot sted med røde klipper i alle mulige former. Nåh ja... så var der selvfølgelig et bryllup ude midt i ingenting. Det er jo USA det her.

Dagens Foto 11/04 -Dag 3:
Springvandet ved Bellagio
Dagens første buffet var morgenmaden på Stratosphere. Så gik turen til NAB, hvor vi fik set ca. halvdelen af den store teknik messe. Efter lidt shopping i "Frys" som er et elektronikvarehus på størrelse med Bilka, og med over 60 kasselinjer, kunne jeg opleve folk der sprang ud fra det store Stratosphere Tower, i en ny forlystelse. Det hele foregik lige uden for mit værelse, og på hotellets interne tv kunne man følge dem der sprang via kamera monteret på sikkerhedslinjerne. Dagens anden buffet var på Bellagio, hvor vi mødes med nogle af de andre fra TV 2. Fantastisk.. Vi sluttede med at se det imponerende springvand til musik, uden for Bellagio.

Dagens Foto 12/04 -Dag 4:
Buffetmesterskabet på Cosmopolitan
Vi startede dagen med et besøg på Atomic Testing Museum, der viser historien om udviklingen af Atombomben og de testsprængninger der blev foretaget her i Nevada. Herefter fortsatte vi besøget på NAB teknikmessen, hvor vi fik set alt det vi ikke nåede i går. Om aftenen kom dagens højdepunkt. Det længe ventede buffetmesterskab, som blev afholdt på Cosmopolitan. Det holdt hårdt, og først da buffeten lukkede, kunne Lars Geisler kåres som årets buffetmester 2011.
(Der er ingen billeder fra dagen)

Dagens Foto 13/04 -Dag 5:
Vejen til Death Valley
Så er vi færdige med Las Vegas for denne omgang og kørte først mod byen Baker, som er en sjov lille pit stop by ude midt i ingen ting, midt imellem Las Vegas og Los Angeles. Her ligger spisestedet "Mad Greek" hvor vi fik den berømte Milkshake, inden vi kørte videre mod nord, ind i Death Valley. Da solen var gået ned kørte vi til byen Beatty, som ligger lige uden for Death Valley, hvor vi overnatter.

Dagens Foto 14/04 -Dag 6:
CARMA Radioteleskop
Vi startede dagen med at køre til Rhyolite, der er en Ghost Town i nærheden af Beatty. Bagefter kørte vi videre til det kæmpe store Ubehebe krater der ligger i den norlige del af Death Valley, og derfra videre til Racetrack Valley, hvor små sten på mystisk vis flytter sig og trækker spor efter sig. Inden solen gik ned, nåede vi lige at kikke forbi CARMA, der er en radioteleskop-station hvor man forsker i "Millimeter-wave Astronomy" Hvad det så end betyder. Vi sluttede dagen med et besøg hos Dennys, inden vi tjekkede ind på Motel 6 i byen Bishop.

Dagens Foto 15/04 -Dag 7:
Sierra Nevada bjergene
I går sluttede vi med aftensmad på Dennys. I dag startede vi med morgenmad på Dennys. Og så gik turen mod nord til byen Bodie, der er en stor "Ghost Town" som så ud til at være ret spændende. Men da vi nærmede os, var vejen til byen lukket. Vi forsøgte at finde en anden vej, men efter nogle få kilometer blev grusvejen meget mudret, og jo højere vi kom op i bjergene, jo mere sne var der. Til sidst gav vi op og vendte om. Så gik turen over Sierra Nevada bjergene, lige syd for Lake Tahoe, og nu er vi i byen Stockton, som ligger ca. 120 km. øst for San Francisco. Aftensmaden bestod af cola og popcorn, som vi nød til filmen "Hanna" i biografen.

Dagens Foto 16/04 -Dag 8:
San Francisco
Vi forlod Stockton og kørte mod San Francisco, hvorfra vi skulle flyve til Atlanta. På vejen standsede vi på øen "Treasure Island" som er det perfekte foto-sted med udsigt til midtbyen, Golden Gate og Alcatraz. resten af dagen sad vi i et fly og landede sent i Atlanta hvor vi fik udleveret vores næste drømmebil. En stor Chevrolet Tahoe. Vi overnattede på hotel Hampton Inn i byen Carrollton, lidt uden for Atlanta.

Dagens Foto 17/04 -Dag 9:
Nascar, Talladega
Dagen startede med hjemmegjorte vafler i hotellets morgenmads buffet. Og så gik turen til Talladega for at se Nascar. Inden løbet var der mulighed for at shoppe lidt i de mange boder der solgte merchandise. Selve løbet var en fantastisk oplevelse. Vi havde perfekte siddepladser, så højt oppe så vi kunne se hele banen. Ulriks helt, Dale Earnhardt Jr (nr. 88). og min helt, Jimmie Johnson (nr. 48), arbejde sammen i gennem hele løbet, og vandt 0.02 sekunder foran nr. 2. Det var helt vildt at mærke begejstringen fra over 100.000 tilskuere. På hjemturen lukkede vi den perfekte drengerøvstur med pizza fra Pizzahut.

Dagens Foto 18/04 -Dag 10:
CNN, Atlanta
Vores sidste dag i USA. Vi startede dagen med et besøg på CNN i Atlanta. Bob fra CNN viste os rundt i den store bygning, hvor vi så studier, afviklingsrum, redigeringsudstyr lyd arbejde og alle de mange videoservere med blå lys i, som kunne få en hver tv-mand til at sige "Det var lige godt grov". Efter den eksklusive rundvisning gik vi ned til Coca Cola bygningen. Men køen ved indgangen var for lang, så vi kørte videre og fandt en Dennys hvor vi sluttede vores USA tur med den klassiske Western Burger.

USA 2011 hjemmeside
Her kan du følge med Ole og Ulriks drengerøvstur til USA fra lørdag 9. april til tirsdag 19. april 2011

Klik på billederne for at se alle billederne.